Mark van Dinther

Ik ben een onafhankelijke en klantgerichte marketing professional. In de afgelopen decennia heb ik bij verschillende werkgevers en in verschillende branches succesvolle, op groei gerichte, marketing-strategieën ontwikkeld en geïmplementeerd, uiteraard samen met de teams waaraan ik leiding mocht geven.

Een aantal projecten waar ik trots op ben:

Lancering van nieuwe merken waaronder het merk Hammerite in Nederland (een unieke metaallak voor Doe-Het-Zelvers). Daarnaast de introductie van het merk Alabastine in Zuid Amerika (Brazilië, Argentinië en Uruguay) en Polyfilla in Rusland en Scandinavië.

Herpositionerings-trajecten voor onder andere het merk Alabastine en de merken Wieger Ketellapper en Peijnenburg. Binnen deze trajecten ook nieuwe brandbooks geproduceerd en uitgerold.

Introductie van vele nieuwe producten/proposities zoals Snelle Jelle (stevige ontbijtkoek in meeneem verpakking), Wandglad (kant en klaar egaliseermiddel voor Doe-Het-Zelvers), Ultra Lichtgewicht Vulmiddel.

Duurzaamheids-projecten waaronder de succesvolle lancering van een biobased plastic voor alle vulmiddel tubes van AkzoNobel en de introductie van PCR (Post Consumer Recylced) plastics voor emmers, potten en plastic zakken voor deze werkgever.

Effectieve communicatie campagnes zoals de “Happen naar Peijnenburg” TV commercials en de Hammerite TV commercial ter ondersteuning van dit merk in Nederland. Ook heb ik voor AkzoNobel nieuwe internationale website platforms gelanceerd voor de “Pre-Deco” merken (waaronder Alabastine en Polyfilla Pro).

Over mijn persoonlijkheid en stijl

Ik hou van een uitdaging en ben vindingrijk en creatief in het bedenken van oplossingen. Ik ben logisch, analytisch en ambitieus en zie vaak ruimte voor verbetering. Verder ben ik een natuurlijke, down-to-earth manager die mensen in staat stelt het beste uit zichzelf te halen met duidelijke doelen. Ik houd niet van overmatige details en routine.

In de omgang met anderen ben ik direct, uitgesproken, resultaatgericht en van nature een doorzetter. Met de nodige dosis humor en enthousiasme weet ik het beste uit teams te halen.