Happen naar Peijnenburg

De ontbijtkoek categorie werd tot 2003 steeds minder relevant voor de jongere doelgroep. Ouderen kochten en aten nog regelmatig ontbijtkoek, maar jongere huishoudens kochten steeds minder ontbijtkoek en de merkbekendheid van Peijnenburg als belangrijkste speler in dit segment stond onder druk.

Samen met het volledige marketing team is er een briefing opgesteld voor een nieuwe campagne met 2 belangrijke doelstellingen:

  1. De categorie ontbijtkoek weer relevant maken voor de jongeren huishoudens/kopers
  2. De merkbekendheid van Peijnenburg te verstevigen onder met name jongere kopers

Begin 2004 is door het reclamebureau (Leukwerkt Wordwide) op basis van deze briefing een iconische TV commercial gelanceerd. In de reeks commercials die vanaf dat moment zijn uitgezonden (tot op de dag van vandaag) is het aloude koekhappen nieuw leven ingeblazen door het thema “Happen naar Peijnenburg”. De eerste commercial uit 2004 (met de stem/voice-over van Rinus Michels) heeft zelfs een Gouden Loekie gewonnen.

Tevens hebben we in de periode 2002-2004 nieuwe zeer succesvolle producten gelanceerd zoals Snelle Jelle en Peijnenburg Koekrepen.

Het resultaat van deze langlopende communicatie campagne en de lancering van de nieuwe producten is dat vandaag de dag ontbijtkoek niet meer ontbreekt in het wekelijkse boodschappenmandje van jongere kopers/huishoudens.

Opdrachtgever

Koninklijke Peijnenburg Koekfabrieken BV

Jaar / periode

2004
1